Hej bästa 4H-vänner i föreningarna,
Hållbarhetsveckan närmar sig 23-30.9.2024 och tillsammans synliggör vi barn och ungas hållbara lärande inom Fs4H och föreningarna lokalt i kommunikationen. Hållbarhetsveckan är sprungen ur Fs4H:s initiativ så 4H-verksamheten är av stor betydelse
Hållbarhet är den röda tråden i 4H-verksamheten och under veckan har ni ypperlig möjlighet att lyfta det lokala pågående arbetet med barn och unga – synliggöra hur hållbarhet lärs genom att göra i vår 4H-verksamheten såsom i 4H-klubbar, ungdomsträffar, evenemang, läger, ungas sysselsättning el dyl som är aktuellt just nu i er förening. Likväl möjligt att synliggöra det lokala samarbetet inom hållbarhet med barn och unga i kommunen som föreningen medverkar i. Det finns många guldkorn ni håller i trådarna för och som kan inspirera fler. Likväl lyfter det positivt 4H-verksamheten lokalt.
Klicka in på Hållbarhetsveckans webbsida och fyll i uppgifterna för er hållbarhetsaktivitet/er https://hallbarhetsveckan.fi/anmalning/ så synliggörs dessa inom Hållbarhetsveckans kommunikation samt Fs4H:s kommunikation med olika inlägg. Tack till alla som redan fyllt i föreningens hållbara aktiviteter.
Tillsammans synliggör vi det värdefulla 4H-hållbarhetsarbetet för och med barn och unga lokalt. Nästa måndag 23.9 gör vi ett gemensamt kommunikationslyft Fs4H & Hållbarhetsveckan med innehåll kring konkreta 4H:s perspektiv under Hållbarhetsveckan. Inlägget (bild/text) delas med er i föreningarna som stöd för lokala lyft. Under veckan späder vi på med inspiration lokalt från olika föreningar.
#Viär4H #hållbarhet #läragenomattgöra #hållbarhetsveckan #hållbartlärande #fs4h
Tillsammans skapar vi Hållbarhetsveckan i stark 4H-anda💚💚💚
Bettina
